• 0003.png
  • slider.jpg
  • baner.jpg
  • 0002.png
  • 0001.png

Психологічна служба

План заходів

Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 54 з поглибленим вивченням іспанської та  інших іноземних мов, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

 у 2019-2020 навчальному році

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Виступ на загальношкільних батьківських зборах, о з профілактики булінгу (цькування) в ученівському колективі

Батьки

Лютий

Директор

 

2

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Методичне об’єднання класних керівників

Жовтень

Голова МО класних керівників

3

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогіч-

ний колектив

Вересень

Практичний психолог

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

1 – 11

Упродовж року

Практичний психолог

5

Контроль стану попередження випадків  булінгу

Нарада при директорі

Квітень

Директор

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Педагогічний колектив

Березень

Практичний психолог

7

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Педагогічний колектив

Зимові канікули

Практичний психолог

 

8

Консультування класних керівників психологом, з проблемних ситуацій.

Педагогічний колектив

Впродовж навчального року

Практичний психолог

 

9

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора з ВР, класні керівники, практичний психолог

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-11

Упродовж року

Класні керівники

3

Виховні години «Булінг-прояв насильства у школі»

8-9

Лютий

Класні керівники

4

Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг»

5-7

Березень

Класні керівники

5

Виховні години «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

5-9

Березень

Класні керівники

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-11

9-13 грудня

Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог школи

Психологічний супровід

Діагностичний етап

1

–      Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

-    діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів, дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

- визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

Практичний психолог

2

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Вересень

Практичний психолог

 

 

Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику»

5-11

Вересень-жовтень

Практичний психолог

 

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Практичний психолог

Робота з батьками

1

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг».

Батьки

Березень

Практичний психолог,

класні керівники

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Батьки

Грудень

Практичний психолог

3

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Батьки

Упродовж року

Практичний психолог,

класні керівники

 

Робота з учнями

1

Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Учні 8-11

Впродовж року

Практичний психолог

 

2

Проведення годин психолога направлених на формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

Учні 1-11

Впродовж року

Практичний психолог

 

3

День  толерантності

Учні школи

Листопад

Практичний психолог, учнівське самоврядування, класні керівники

4

Конкурс плакатів «Ми проти насильства»

Учні 7-9

Березень

Практичний психолог, учнівське самоврядування

5

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг»

5-9

Травень

Практичний психолог, класні керівники

Вторинна профілактика

1

Розгляд заяв про випадки булінгу

Індивідуально

За заявою

Адміністрація школи

2

Сеанси медіації (примирення)

Конфліктуючі сторони

За потребою

Практичний психолог

 

 

«Маркери булінгу»

Що можуть зробити вчителі у протидії з булінгом?

У школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій. Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

Для успішної боротьби з насильством у школі:

·         Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.

·         Кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.

·         Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім загальношкільні правила. Правила мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими.

·         Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.

·         Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.

·         Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов'язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.

·         Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.

·         Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.

·         Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.

·         Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

 

http://stoptrafficking.org

http://stoptrafficking.org - Даний сайт створено завдяки підтримці Швейцарської Конфедерації та Канадського Міністерства закордонних справ, торгівлі і розвитку в рамках Програми протидії торгівлі людьми Міжнародної організації з міграції (МОМ).

#saveyourself

#saveyourself

 116 111

Це номер єдиної в Україні Національної дитячої “гарячої” лінії щодо захисту прав та інтересів дітей. На лінію надходять тисячі дзвінків і кожен для нас важливий.

Це номер, де консультують не тільки на теми булінгу, взаємин у школі, уроків, вчителів та учнів – це психологічна підтримка дітям та їхнім батькам.

🙋‍♀🙋‍♂Консультанти/ки надають підтримку, допомагають у вирішенні складних життєвих обставин й дають змогу виговоритись та поділитись тим, що на душі. Адже Національна дитяча “гаряча” лінія працює за принципом анонімності й конфіденційнсті, що дає змогу дітям почувати в безпеці та бути відвертими.

За перше півріччя 2019 року на дитячу “гарячу” лінію надійшло понад 6 000 звернень. Це діти, які були почуті та батьки, яким не байдужий психологічний стан та загалом життя їхніх дітей.

📢 Уся важлива інформація – в інфографіці. Зокрема, ви зможете ознайомитися з тематикою звернень, щодо яких телефонували діти й дорослі та, які види консультацій вони потребували.

Саме з актуальної проблеми сьогодення: насильство в дитячому середовищі, що отримало назву шкільне цькування, а у міждународній практиці - булінг, 25 березня 2019 року, в школі 54 проведено тренінгове заняття для вчителів "СТОП БУЛІНГ! (Профілактика булінгу в учнівському середовищі)". Метою заходу було ознайомлення педагогів з поняттям "булінг", його видами, проявами, наслідками; вироблення системи дій при виникненні булінгу у навчальному закладі, спільний пошук шляхів попередження насильства та булінгу в шкільних колективах, щодо створення безпечного середовища для всіх учасників освітнього процесу. Під час заходу були переглянуті відеороліки розкриваючі суть знущання та реакції на них оточуючих, використані ситуаційні вправи, які дали змогу визначити наслідки насильницької поведінки, розробили рекомендації та поради щодо профілактики булінга у школі.