• 0001.png
  • baner.jpg
  • slider.jpg
  • 0002.png
  • 0003.png

Публічна інформація

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗЗСО №54  та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

 

 Після отримання звернення, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.

 

Рекомендації до оформлення заяви 

1. Подається державною мовою.

2. Чітко вказуються прізвища.

3. Дотримання вимог до оформлення реквізитів.

4. Не допускати виправлень.

5. Зміст заяви пишеться в довільній формі.

 

Директор школи:

1.    Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.    Створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.

3. З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;

4.   Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:

Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

Але за будь-якого рішення комісії директор школи забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

 

Новоприйнятий Закон  передбачає низку штрафів за цькування

Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ  ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ В ШКОЛІ

Загальні правила поведінки

·         Здобувач освіти приходить до школи за 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

·         Учнів 1-4 класів на подвір’ї школи (у холлі школи в негоду) зустрічає класний керівник на проводжає до класу.

·         Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути (відповідно Наказу по школі від 27.08.2018р. №281 «Про посилення заходів безпеки у школі» та Порядку організації пропускного режиму та правил відвідування ЗЗСО №54).

·         Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

·         Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

·         У разі пропуску занять до 2-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох  днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.

·         Здобувач освіти школи повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

·         Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

·         Здобувач освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

·         До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

·         Здобувач освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти.

·         Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

·         Не дозволяється користуватися мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках без дозволу вчителя.

·         Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

·         На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.

·         Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.

·         Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках

·         Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

·         Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

·         Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

·         Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

·         Учень має право в коректній формі (з повагою до співрозмовника) обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти в на перервах

·         Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

·         підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

·         вийти з класу, якщо попросить учитель (для провітрювання класу або вологого прибирання);

·         підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

·         Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

·         Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, спортзал).

·         Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

·         Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

·         У школі категорично забороняється тютюнопаління.

·         Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

·         На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

·         Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаєм і поводитися пристойно.

·         Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

·         Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

·         Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

·         Учні прибирають посуд після прийому їжі.

·         Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

·         Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

·         Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

·         До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.

·         Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

·         Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.

·         Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

·         Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

·         На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.

·         На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

·         Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

·         Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

·         У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

·         Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

·         Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

·         Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

·         Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі

·         Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.

·         Черговий здобувач освіти здає й приймає клас.

·         Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.

·         Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.

·         Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію

  булінгу (цькуванню)  в  

   Херсонській спеціалізованій школі I-III ступенів № 54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов

Херсонської міської ради

 

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін проведення

Відповідальний

1.

Бесіда з батьками щодо профілактики булінгу

Батьківська громада

Протягом року

Класні керівники, практичний психолог

2.

Психологічна діагностика мікроклімату класних колективівоціометрія)

Учні 2-11 класів

Вересень-жовтень,

Квітень-травень

Практичний психолог

3.

Діагностика емоційних станів учнів

Учні 2-11 класів

Протягом року

Практичний психолог

4.

Визначення рівня тривоги і проявів депресії учнів

Учні 7-11 класів

Листопад-грудень

Практичний психолог

5.

Засідання МО класних керівників на тему: «Протидія булінгу в учнівському колективі»

Класні керівники

Протягом року

ЗДВР,

керівники МО

класних керівників

6.

Круглі столи з запрошенням Патрульної поліції та Ювенальної юстиції на тему «Мої права та обов’язки» та «Булінг, кібербулінг – види, наслідки»

Учні 5-11 класів

Протягом року

ЗДВР,

практичний психолог

7.

Індивідуальна робота в класах з учнями «групи ризику».

Учні «групи ризику»

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники

8.

Бесіда з елементами тренінгу на теми: «Мої права та обов’язки» та «Булінг – види та наслідки»

Учні 9-11 класів

Жовтень, Лютий - березень

Практичний психолог

9.

Заходи до  міжнародного дня Толерантності

Учні школи

16.11.18

Практичний психолог

10.

Заходи до міжнародного Дня щастя

Учні школи

20.03.19

Практичний психолог

11.

Години спілкування на тему: «Булінг»

 

5-11кл.

Протягом року

Класні керівники

12.

Поради батькам, як зменшити ризики прояву булінгу та  кібербулінгу выдносно своєї дитини.

Батьківська громада

Січень

Травень

Класні керівники, практичний психолог

13.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Профілактика булінгу»

Педаго-гічний колектив

Листопад

Практичний психолог

14

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школ», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг».

1-11кл.

Протягом року

Класні керівники, практичний психолог

15.

Консультативний пункт .

«Скринька довіри».

Учні

Постійно,

протягом року

Практичний психолог

16.

Позачергове засідання МО класних керівників (практична робота з профілактики булінгу)

Класні керівники 1-11-х

Лютий

Практичний психолог,

Керівники МО класних керівників

17.

Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти

Учні

Постійно,

протягом року

Практичний психолог,

класні керівники

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)

у Херсонській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов

Херсонської міської ради

 

Із метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти здобувачі освіти, педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов’язані повідомляти керівника, практичного психолога, вчителя  закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

 

Окрім цього, дитина може звернутись:

- на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей;

- до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді;

- Національної поліції України;

- Центру надання безоплатної правової допомоги.

Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити директора школи незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Дочірні категорії